03 March 2014

K O P I



Aku tak suka.
Kopi.

Tak suka.
Bukan bererti tak minum.

Tak suka.
Bukannya aku tak cinta.

Tak suka.
Pada ruang definisi aku sendiri.

Secangkir kopi.
Hangatnya menyamankan -- rongga tekak.

Dalam pahitnya pada deria rasa.
Ada manisnya.
Dalam hitam pekat zahirnya. 
Tetap signifikan pada lidah yang merasa.

Aku benci.
Kopi.
Benci.

Biar pun bencinya aku pada kopi.

Tetap jua.
Aku hirup.
Tika detik perit kelopak mata.
Menahan lelap.
Menghalau kuap.

Biar aku bencikan kopi.

Tetap jua.
Aku tak pernah.
Tak jemu.
Menghidu aroma kaffeinnya.

Saban hari.
Kau buat aku rindu.
Aromamu.
Kepahitanmu.
Kemanisanmu.

Ah enak.
Tanpa lelah.
Saban pagi.
Terus jua menghirup.

Ini kisah--
Aku dan kopi.
Kau pula?


p/s : aku tengah mengantuk. ini cuma repekan semata. harap maaf kbye.

No comments:

Post a Comment