21 March 2014

Dua Puluh Dua



07 Mac 2014.
Genap usia 22 tahun.

Alhamdulillah. 
Dengan nikmat kasih sayang Allah aku masih bernafas.

Alhamdulillah.
Dengan nikmat iman dan Islam yang aku kecapi.

Alhamdulillah.
Terima kasih atas doa kalian.

Semoga Allah mengampunkan dosa kedua ibu bapaku.
Semoga Allah limpahkan rahmatNya ke atas ayahku.
Dan.
Semoga roh arwah ibuku tenang di alam sana.

Aku rindukan kamu duhai ibu. 
Terima kasih atas segalanya.
Terima kasih-----
Lafaz yang tak sempat aku ungkapkan kepada engkau duhai ibu.

Untuk keluarga yang sentiasa menyokong dan menyayangi aku.
Rakan-rakan yang bersama saat susah dan senang.
Guru dan pensyarah.
Dan untuk kau yang mungkin aku tak kenali.
Terima kasih.
Aku tak pandai nak bermadah.
Tapi aku cuma mampu ucap terima kasih.
Semoga kalian sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang Allah.

Aku yang hari ini.
Takkan jadi seperti apa adanya aku yang kini--
Tanpa kalian.

Maafkan segala salah laku aku.
Aku manusia khilaf.
Tak lari dari kesilapan.

22 tahun.
Aku lihat dunia dari kaca mata aku sendiri.
Mungkin berbeza dari kaca mata kau.
Bermacam yang aku lalui.
Buat aku sedar hidup ni sarat dengan ujian dan cabaran.
Tapi itu bukan alasan untuk kau jatuh tersungkur.
Tak bangkit lagi.
Pilihan di tangan kau.

Aku tahu jalan hidup aku masih panjang.
---Insha Allah kalau dipanjangkan usia.
Aku tak tahu apa yang akan aku tempuh.
Hidup ni sangat misteri.
Kadang-kadang perkara yang tak terjangkau dek akal.
Tak mustahil terjadi.
Dengan kuasa DIA.

Semoga aku terus kuat.
Jalani hidup.
Semoga aku bisa.
Jadi hamba DIA yang bersyukur.
Semoga kau pun bisa juga.

:)



No comments:

Post a Comment