21 August 2015

Lelaki Complicated

pernah tak rasa suka kat someone. rasa suka sangat-sangat sampai satu tahap kau rasa kau benci kat dia -- why? sebab kau suka kat dia sangat-sangat and benda tu buat kau rasa ter-annoyed. abaikan my grammar. okay, i know should not behave like this, but that's the truth. annoying dengan diri sendiri. tambah-tambah annoyed lagi sebab kau tak tau dia suka kau ke tak. ke kau main tepuk amai-amai sesorang je? *sigh*

agaknya sebab tu la orang kata, kalau suka someone biarlah bersederhana -- jangan terlalu suka, who knows esok-esok kau gaduh pastu benci dia. and the same way jugak if you hate someone, biarlah berpada-pada. kata orang kalau menci-menci nanti lelama jatuh suka. eh, really? not applicable to me, kot. 


emm, btw aku selalu sangat keluarkan statement bahawa orang lelaki tu complicated. lepas tu kena bash balik, "hello sisterrr, orang lelaki tak complicated, instead if you go through in fact pun, you'll see that orang perempuan ni dia punya complicated sejak azali lagi."


okay then, I have to admit it. even me, myself yang perempuan ni pun kadang-kadang tak faham dengan perangai orang perempuan. bear in mind, orang perempuan yang tengah gelak ketawa tengah melawak apa semua tu in few seconds je boleh memarah or emo tanpa sebab k. well, that's so called woman. unique kan. *cough*


even tho back then aku ada belajar sikit-sikit about gender during my studies, kekadang still jugak aku men-deny-kan fakta untuk menegakkan dan memenangkan my opinion. hmm. the truth is, lelaki dan perempuan, the way they think sangat berbeza. even the things yg they like pun lelain. they're totally different in their own way. so, you can't compare these two gender dalam perspective yg sama. even me and my sisters yg dedua perempuan, tak bermakna dedua perempuan, dedua share the same interest, or boleh understand each and single thing about 'em right? nah, sedangkan yg sesama perempuan pun kekadang aku tak faham, what do you expect from me? emm.


conclusionnya? aku tak faham perangai orang lelaki. sebab tak faham, aku jadi geram. bila geram aku jadi emo. haha. it's ok, i'd blame myself in this case sebab aku yg kekadang dah faham tapi  buat-buat tak faham. waktu yg lain pulak, i tried my best utk faham but in the end aku still tak faham. grr, so i guess no point. anyway, i'd love to study gender even more. should i sambung masters in gender after this? :p


thank you for reading. this entry is so random and cuma nak lepaskan rasa rindu sebab dah lama tak menulis. till then, Assalamualaikum~ 

No comments:

Post a Comment