07 January 2012

. . . Heart Broken




Assalamualaikum~

Apa khabar? Sihat? Dah makan? *soalan klise yg teramat membosankan. =.=
Today my health is in super fine condition.
Cuma sakit hati je.
Al-maklumlah orang baru putus chenta.
*kata kawan2 aku : amboooiii..diam2 ubi berisi ye kau ni! dengan sape? dengan sape?
dasar manusia yg gila gosip dan berita panas. =.=

Nope. Let me tell you the truth.
Aku baru je putus cinta dengan subjek Linguistik.
maka aku tengah mengalami broken heart yg tak berapa kronik sangat.
Jadi sila mengerti ye kalau entry ini terlampau banyak repekan.
Nahhh..terbongkar rahsia aku dah putus chenta. Shhh.. :P

Kau pun patut tahu aku tengah busy dengan Final Exam.
Dan pagi tadi paper ketiga. Pengantar Linguistik. Intro to Linguistik.
Aku punye exam straight 3 hari since rabu lepas tau?

Dan aku dah study. 
Aku dah pun study.
Study dah aku.
Tapi.. Linguistic paper dah stabbed aku dari depan, belakang dan setiap penjuru. Lol.
Sakit hati dan kepala otak aku bila ingat balik. T_T
Sepanjang masa menjawab tadi sambil fikir jawapan, sambil dalam hati bermonolog,
"Kenapa soalan macam ni? Why? Why? Why?!!"
Ohh..maaflah. Emosi tak stabil. Menaip ikut perasaan semata-mata. Haha.

Entah kenapa aku memang tak confident langsung.
Dua jam tu sangat singkat bagi aku.
Mungkin sebab aku terlampau lama berfikir sampai tak sempat 
habis jawab soalan yang last.
Kalau bagi aku 1 minit masa tambahan pun jadilah. T__T

Saat2 paling bahagia waktu pengawas peperiksaan announce, "Perhatian kepada semua calon. masa menjawab tinggal 15 minit." 
Masa tu aku duduk last row.
 Automatik tangan aku hentak meja sambil kepala
 ikut terkulai atas kertas2 exam tuh.
Dan tak kurang jugak dengan orang2 kat sekeliling aku yg menunjukkan
 ekspresi muka macam ayam berak kapur. ^^

Maka aku nak sampaikan satu ucapan untuk subjek 'itu'.
Subjek 'itu' yg aku dah tak mampu nak sebut namanya,
kesan dari frustrated yg melampau.
Dengan bahasa rojak and a lil bit of bahasa Inggeris 
aku yg tunggang terbalik.

AMARAN : ANDA DILARANG MEMBACA JIKA ANDA MENGHIDAPI SAKIT JANTUNG DAN LEMAH SEMANGAT. 

Dear 'that' subject,

U were once one of my dearest love before. But not anymore. 
How could you do this to me? Aku jaga kau macam menatang minyak yg penuh. 
Ini balasan kau.! Huh. Dengan ini aku isytiharkan, hari ni kita putus! Nyah jauh2..
Tapi, aku tak lupa untuk ucapkan terima kasih sebab kau dah jadi 
sebahagian dalam hidup aku. Thanks a lot.
I hope we can still be friends.
And maybe someday we can be a good and best friend
because i think we just need more time to know each other better. ^^

Standard tulisan budak darjah 1 je bila baca balik. =.=
Haha. Agak2 boleh tafsir tak maksud tersirat surat pendek ni? (: 
Anyway, aku dah redha. Tawakkal.
Sebab aku dah buat yg termampu.
Aku dah study. 
Tapi benda dah jadi, tak guna kalau aku meraung pun.
Doa banyak2.. Insya Allah semuanya baik2.. ^^

Sekarang, mood untuk study German pulak.
Orang2 kampung, sila doakan sya dapat menjawab dengan jayanya ok?
Tak sabar nak berperang lagi dengan exam.
My German exam would be on 9th and 11th.

And, kawan2 seangkatan yg nak berperang dengan subjek
German, French and Japanese.
Aku doakan korang semoga dipermudahkan time jawab soalan nanti.
Believe in yourself. 
All the best!


Till then. Tata. ^^

-------Man jadda wa jada-------



No comments:

Post a Comment